Skip to content

Eigenzinnige kleuren & Pinteresttips

Posted in Businessclub Vrouwen

Van de eigenzinnige kleuren van Studio PEET naar de nuttige tips hoe je Pinterest kan gebruiken voor je business: de dames van Dé Club Haren kregen gisteravond weer genoeg inspiratie voor hun bedrijf!

De avond startte met een inleiding van Kristy Suurmeijer, bestuurslid van Dé Club Haren. Ze stond onder andere even stil bij het feit dat de opkomst weer heel goed was, zelfs met het mooie weer die avond. Die opkomst viel voor een groot deel te verklaren door de interessante sprekers van deze bijeenkomst. Verder kregen een aantal nieuwe leden en introducees de mogelijkheid zich voor te stellen.

Eigenzinnige verfcollectie

Na de inleiding was het tijd voor de eerste masterclass. Petra A. van der Werf van studioPEET is ontwerper voor interieurs, producten en sfeerkleuren. Haar eigen verfcollectie p e e n t vormt de basis voor een stijlvol interieur vol sfeer. Tijdens de masterclass vertelde ze over haar werk en de reden dat ze begonnen is met het zelf ontwerpen van kleuren. Het effect van kleuren en de vele mogelijkheden in de toepassing werden verduidelijkt aan de hand van verschillende voorbeelden. Omdat ze – naar eigen zeggen – niet goed is in het bedenken van namen voor haar kleuren, kregen ze de namen die Petra geeft als omschrijving zoals ‘matgoud in een potje’, ‘net geen geel meer’ of ‘grijs met een warm tintje’. Eigenzinnige namen die passen bij de kleuren én de ontwerper!

Pinterestmarketing

Na de pauze bracht Machteld van der Hek van Forest and Bear inspiratie op een ander vlak, namelijk met tips over Pinterestmarketing. Machteld verkoopt in haar online shop muurstickers voor kinderkamers en ze ontdekte eigenlijk bij toeval de kracht van Pinterest om bezoekers naar haar webshop te leiden. Nadat ze zelf een persoonlijke masterclass volgde over dit onderwerp heeft ze inmiddels zoveel kennis en ervaring opgedaan dat ze die nu via cursussen overbrengt op andere ondernemers. Waarschijnlijk het belangrijkste inzicht dat Machteld gaf, was dat Pinterest geen social media is, maar een zoekmachine waarbij je met weinig tijd en kosten toch een groot en langwerkend bereik kunt realiseren. De voorbeelden die ze gaf, brachten de aanwezigen duidelijk op ideeën bleek al tijdens en na de masterclass.

Borrelend van inspiratie en met in de tas de uitbreiding op de snoetenwaaier én een paar met de hand geverfde kleurstalen van de studioPEET p e e n t collectie werd de avond afgesloten. In september is de volgende bijeenkomst van Dé Club Haren – Ladies in Business!