De trend opnieuw uitgevonden?

Geplaatst op: 13 april 2017 door redactie Geen reacties

Ondernemend-Haren-ontbijt-Jumbo-Anjerplein-00Ja, dit geldt ook voor de supermarkten. Vroeger was het heel normaal. Een café had zijn eigen slijterij en bij de wijnwinkel zat vaak een proeflokaal. Maar door de opkomst van de horeca in de twintigste eeuw ging iedereen zich richten op zijn eigen specialisme, mede als gevolg van de strikte wetgeving. Nu zie je bijvoorbeeld dat natuurlijke en eerlijke voeding in opkomst is, we gaan weer naar de boer of streekwinkel en er zijn zelfs restaurants die nu wijnen voor thuis verkopen.

Wat is het antwoord van Jumbo? Dat zie je vanaf de straat, grote vlaggen met de indicatie “Pick-up” en binnen door de pick-up point en de zelfscanners. Maar bovenal zie je al de integratie van het onlangs overgenomen La Place. De huisstijl ervan is overgenomen en je pizza, sushi wordt vers gemaakt terwijl je wacht. Deze trend zal worden doorgezet omdat Jumbo binnenkort dit concept doorzet in een nieuw te openen winkel in Groningen. Daar zal de scheidslijn tussen de supermarkt, horeca en restaurant waziger worden.

Daarnaast is jumbo.com ook handig voor de Harense zakelijke markt. De kantine voorraad voor de bedrijfslunch of de koffie en thee kun je makkelijk online bestellen en op locatie bezorgd krijgen. Dat bespaart een autorit naar de stad.

Kortom Jumbo innoveert continue, want zij zien een klant als een partij die nog geen beter alternatief voor jou heeft gevonden.

De Jumbo’s in Haren zijn een onderdeel van de Maripaan Groep. Winkelmanagers Ger Pesman (Kroonkampweg) en Rutger van Lier vertelden op dinsdagmorgen 11 april de leden van Ondernemen Haren de ins en outs van het nieuwste winkelconcept van Jumbo Supermarkten aan het Anjerplein.

  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Comments are closed.